„Gospodarz Domu" to Zarządzanie i Administrowanie nieruchomością Wspólnoty Mieszkaniowej w nowym standardzie.

Administrator, który dba o nieruchomość Wspólnoty jak troskliwy Gospodarz Domu

Wciąż stykamy się z Właścicielami mieszkań, którzy Wspólnotę Mieszkaniową kojarzą ze złem koniecznym, z „trudnymi” sąsiadami, z comiesięcznymi opłatami, z niejasnymi wydatkami, z niegospodarnością i wciąż niezałatwionymi problemami.

Czy i ty spotykasz ludzi, którzy pragną jedynie by ich dom, w którym mają swoje mieszkanie był ładny, czysty, zadbany i sprawny technicznie? Ludzi, którzy chcą wiedzieć na co wydaje się pieniądze ich Wspólnoty i chcą, by ktoś naprawdę dbał o ich sprawy.

Zwykła administracja nieruchomością się nie sprawdza?

Czujesz, że zwykła administracja nieruchomością nie gwarantuje realizacji gospodarnego zarządzania majątkiem Wspólnoty Mieszkaniowej, bo jest nastawiona wyłącznie na obsługę przepływów pieniężnych i usuwanie awarii.

Rozważ zatrudnienie Gospodarza Domu

Zamiast zwykłej administracji rozważ opcję Gospodarza Domu, który angażuje się w życie Wspólnoty. Wie co dzieje się na budynku, naprawia wszystko na czas, zapobiega awariom, dba o finanse Wspólnoty i przede wszystkim rozwiązuje problemy Właścicieli mieszkań.

Postaw na racjonalność i rozsądek, bo w "Gospodarzu Domu" płacisz tylko za te usługi zarządzania Wspólnotą i jej budynkiem, których naprawdę potrzebujesz:

Gospodarz - Pytania i odpowiedzi

  • Kim jest Gospodarz domu – złotą rączką, sprzątaczem, zarządcą – czy może jeszcze kimś innym?

    Gospodarz domu to funkcja jednej konkretnej osoby, ale obejmująca odpowiedzialność za pracę czasami wielu ludzi, którzy robią wszystko w celu jak najlepszego zadbania o nieruchomość i finanse Wspólnoty Mieszkaniowej.

    U nas w firmie określamy Gospodarza jako „Załatwiacza”. Jest to osoba, która musi wiedzieć wszystko o budynku. Odpowiada za porządek, ale zajmuje się nadzorowaniem sprzątania, a nie sprzątaniem.
    Odpowiada za utrzymanie należytego stanu technicznego instalacji budynku – robi to zamawiając i nadzorując odpowiednich specjalistów. Odpowiada za prowadzenie rozrachunków, ale księgowaniem zajmuje się księgowa.
    Przede wszystkim jednak odpowiada za dobrą komunikację z Właścicielami. Przyjmuje zgłoszenia Spraw, załatwia je i informuje zainteresowanych jak i co zostało załatwione.

  • Dlaczego płacę za administrowanie nieruchomością i za co właściwie płacę?

    Każdy z nas Właścicieli (mieszkania, komórki, garażu) zadaje sobie pytanie: „za co ja właściwie płacę firmie administrującej?”. Czasami zadowalamy się zdawkowymi odpowiedziami, ale wcześniej czy później spodziewamy się konkretnej odpowiedzi. Niestety normą jest, że tej odpowiedzi nie otrzymujemy. Nie zawsze jest to zła wola. Przeważnie wynika to z tego, że w zwykłej umowie na administrowanie jest dużo ogólników, a wycena dotyczy wykonywania bliżej niedookreślonych czynności.

    W „Gospodarzu Domu” jest inaczej. W umowie wszystko jest opisane i wycenione. Postawiliśmy na przejrzystość: konkretna usługa za konkretne pieniądze. Dlatego dokładnie nazwaliśmy wszystko co oferujemy i zrobiliśmy coś, czego jeszcze nikt przed nami nie zrobił. Podjęliśmy wysiłek aby ustalić, które z usług są niezbędne co miesiąc, a które są świadczone od przysłowiowego „święta”. Po to by zaproponować obsługę na zasadzie: płać za to, czego naprawdę potrzebujesz.

    Dzięki temu we Wspólnocie z "Gospodarzem Domu" - Właściciele mieszkań nie muszą zadowalać się ogólnikowymi odpowiedziami, bo dokładnie wiedzą za co płacą.

  • Usługa Gospodarz Domu - Co to jest i na czym to polega?

    Gospodarz Domu to administrowanie nieruchomością Wspólnoty Mieszkaniowej oparte o zasadę płacenia za wykonanie konkretnych usług. Inni tylko o tym mówią, my to rzeczywiście robimy.

    W umowie bardzo dokładnie jest określone jakie usługi są wykonywane regularnie, a z jakich można skorzystać na podstawie odrębnego zamówienia.

    Część z usług potrzebna co miesiąc (to co stanowi minimum, konieczne do funkcjonowania budynku i Wspólnoty) jest opłacana w ramach stałego niskiego abonamentu np. przyjmowanie zgłoszeń lokatorów, koordynowanie prac konserwacyjnych, podstawowe przeglądy stanu technicznego najważniejszych elementów budynku, rozliczenia wpłat zaliczek itd..

    Natomiast pozostałe usługi, które potrzebne są Wspólnocie rzadziej niż co miesiąc, wycenione są w cenniku dołączonym do umowy. Wspólnota płaci za te usługi tylko i wyłącznie, gdy złoży na nie odrębne zamówienie, w momencie gdy ich wykonanie faktycznie jest potrzebne.

    Gospodarz Domu to pełen zakres usług związanych z obsługą administracyjną nieruchomości, ale świadczonych elastycznie w zgodzie z potrzebami Wspólnoty Mieszkaniowej. Masz gwarancję kompletnego administrowania, ale płacisz tylko za to, co faktycznie potrzebujesz!

  • Czym różni się Gospodarz Domu od zwykłego administrowania nieruchomością?

    Gospodarz Domu powstał jako odpowiedź na problemy i patologie powstające na budynkach objętych „zwykłym” administrowaniem. Zacznijmy od podstawowej różnicy: zwykła administracja reaguje na awarie, natomiast Gospodarz Domu przewiduje problemy i robi wszystko, by awarie nie powstały. Oto dlaczego:

    1. Gospodarz Domu regularnie przegląda stan techniczny budynku wychwytując najmniejsze nawet zagrożenia i zajmuje się problemem, zanim przysłowiowa rura pęknie zalewając cały pion. Podczas gdy zwykły administrator przeważnie interweniuje dopiero gdy „woda już się rozleje”, bo jest awaria. W jednym i drugim przypadku rura jest wymieniona. Tyle tylko, że Gospodarz Domu zadba o to, by wymienić ją po minimalnych kosztach i bez narażania Wspólnoty na dodatkowe opłaty za interwencję ekipy usuwającej awarię i bez płacenia odszkodowań Właścicielom zalanych lokali.
    2. W usłudze Gospodarz Domu każda zgłoszona SPRAWA jest rejestrowana i wykonywana jak najszybciej. Nie wynika to z naszej dobrej woli, lecz z faktu, że zarabiamy tylko jeżeli wykonujemy konkretną pracę. W przypadku zwykłego administrowania firma ma stały abonament nie powiązany ani z rzetelnością rejestrowania spraw, ani z szybkością ich rozpatrywania (nie wyklucza to rzetelnej usługi, ale na pewno administrator ma mniejszą motywację do załatwienia sprawy niż Gospodarz Domu).
    3. W usłudze Gospodarz Domu Wspólnota ponosi niskie koszty comiesięcznej obsługi, a dodatkowe usługi wycenione w umowie zamawia tylko, gdy jest taka konieczność. Natomiast zwykłe administrowanie to abonament za „ogólniki”, a gdy coś się stanie, to przeważnie trzeba za to płacić dodatkowo i tyle ile w danej chwili powie wykonawca.

    Gospodarz Domu

    vs

    zwykły administrator nieruchomości

    Płacisz niższy abonament tylko za to co naprawdę potrzebujesz i masz gwarancję wykonania konkretnych, nazwanych usług.

    Płacisz wyższy abonament za „wszystko” i brakuje gwarancji wykonania usługi, bo jest niedookreślona.

    Zamówienie dodatkowych usług jest bezpieczne, bo wiesz ile kosztują dzięki cennikowi umieszczonemu w umowie.

    W sytuacji gdy trzeba zrobić coś więcej ponad standard administrowania musisz dopłacić za dodatkowe usługi tyle ile podyktuje znaleziony wykonawca.

    Dostajesz propozycje modernizacji budynku i rozwiązań problemów nim urosną do rozmiaru awarii, bo Gospodarz domu aby zarobić musi zabiegać o zamówienie na dodatkowe usługi.

    Sam musisz przewidywać problemy i szukać rozwiązań, bo zwykły administrator wykonuje to, co mu zlecisz. Nie angażuje się, bo dostaje stały abonament.

    Oszczędzasz na interwencjach awaryjnych, bo usterki są usuwane na wczesnym etapie powstania, zanim staną się awarią i spowodują dodatkowe szkody.

    Płacisz za usuwanie awarii i płacisz odszkodowania za szkody spowodowane awariami, bo zwykłą administrację mniej kosztuje wezwanie ekipy awaryjnej niż zaplanowanie i przypilnowanie (tańszego) konserwatora.

    Twoje zgłoszenia są załatwiane szybciej i masz informację zwrotną, bo Gospodarz Domu rejestruje wszystkie sprawy w specjalnym systemie, by mieć podstawę do ubiegania się o dodatkowe zamówienia na usługi.

    Załatwienie Twoich spraw zależy od nastawienia i zaangażowania ludzi. Rzadko rejestruje się zgłoszenia, bo stanowią tylko dodatkową robotę

    Nie pokrywasz rachunków za nieuczciwych Właścicieli swojej Wspólnoty, bo pilnowanie rzetelności wnoszenia opłat przez Właścicieli jest w interesie Gospodarza domu (Wspólnota ma więcej pieniędzy na dodatkowe usługi)

    Twoje wpłaty służą do łatania budżetu Wspólnoty, bo zwykły administrator windykację prowadzi w ramach „abonamentu” za całość administrowania. Nie windykuje, bo nie zarabia na tym dodatkowo, a za to naraża się na odwołanie pod naciskiem nierzetelnych Właścicieli.

    Masz stały dostęp do własnych rozrachunków ze Wspólnotą przez stronę www, bo to jest element pilnowania przez Gospodarza Domu rzetelności wnoszenia opłat.

    Możesz mieć dostęp do własnych rozrachunków ze Wspólnotą przez stronę www, ale częściej zdarza się, że musisz zapytać administrację o aktualny stan swoich nadpłat lub zaległości.

    Twoje mieszkanie zyskuje na wartości i łatwiej je sprzedać, bo sam budynek lepiej jest utrzymany i Wspólnota jest w lepszej kondycji finansowej.

    Twoje mieszkanie zyskuje na wartości ale trudniej je sprzedać, bo kupujący zwracają uwagę na stan techniczny budynku i kondycję finansową Wspólnoty.

    Podsumowując.

    Z usługą Gospodarz Domu Wspólnota płaci regularnie co miesiąc - tylko za niezbędny zakres usług. Pozostałe usługi zamawia po cenie z góry ustalonej w umowie wtedy, gdy tego potrzebuje. Dzięki temu oszczędza i zyskuje pewność wykonania każdej zleconej Sprawy. Zatrudniając zwykłego administratora Wspólnota płaci za „niesprecyzowane ogólniki obejmujące wszystko”, a i tak jak coś się stanie, musi płacić za usługi dodatkowe. Z reguły drogie usługi, bo wykonywane w trybie awaryjnym.

  • Czy Gospodarz Domu jest tańszy od zwykłego administrowania?

    Przeanalizujmy wydatki na usługę administrowania nieruchomością z perspektywy Wspólnoty Mieszkaniowej.

    • Co miesiąc gdy wszystko przebiega bez zakłóceń, Wspólnota potrzebuje tylko absolutnie niezbędnych usług - administracyjnych, księgowych, porządkowych i konserwacyjnych.

      Gdy korzysta ze zwykłej administracji płaci abonament, który obejmuje wykonanie tych (absolutnie niezbędnych) usług, ale w abonamencie płaci również za usługi, które nie są wykonywane regularnie. Wspólnota ponosi więc wyższy koszt abonamentu.

      Zgoła inaczej to wygląda, gdy korzysta z usługi Gospodarz Domu. Wspólnota płaci abonament, który obejmuje wykonanie tylko absolutnie niezbędnych co miesiąc usług. Dlatego abonament jest niższy w porównaniu ze zwykłym administrowaniem. Wspólnota nie płaci za usługi nie wykonywane w danym miesiącu.
       
    • Gdy pojawia się potrzeba wykonania dodatkowych usług związanych z szeroko pojętym zarządzaniem Wspólnotą Mieszkaniową, to:

      W opcji zwykłego administrowania drobne usługi są wykonywane w ramach abonamentu – Wspólnota nic nie dopłaca. Sytuacja wygląda jednak inaczej gdy dodatkowe usługi pociągają za sobą wyższe koszty wykonania. Wówczas z reguły odbywają się negocjacje cenowe z administratorem i Wspólnota zmuszona sytuacją płaci dodatkowe pieniądze.

      Natomiast gdy korzysta z usługi Gospodarz Domu, to Zarząd Wspólnoty po prostu zamawia potrzebną usługę za z góry ustaloną kwotę, bo w umowie jest cennik usług dodatkowych. Nie ma tu miejsca na dyktowanie ceny ad’hoc.
       
    • Gdy pojawia się potrzeba usunięcia awarii, to:

      W przypadku zwykłego administrowania – wszystko jest dodatkowo płatne i kosztuje tyle, ile zażąda ekipa interwencyjna (a to zależy od czasu awarii, nawału pracy, dostępności specjalistów itp.)

      Natomiast w przypadku Gospodarza Domu Wspólnota płaci za usunięcia awarii zgodnie z cennikiem usług dodatkowych, który jest częścią umowy. Cena jest ustalona (i nie ma sytuacji jej podnoszenia ze względu na czas awarii, nawał pracy, dostępność specjalistów itp.). Dodatkowo pamiętać należy, że na usuwaniu awarii zarabiają głównie specjalistyczne ekipy z zewnątrz. Dlatego w interesie Gospodarza Domu jest wychwytywanie problemów zanim staną się awariami i naprawianie ich zawczasu niższym kosztem.
  • Co dokładnie oznacza: "Płacisz tylko za to, czego potrzebujesz"?

    Wolisz płacić za „pakiet” składający się usług potrzebnych i takich, które mogą nie być nigdy zrealizowane (bo nie będzie takiej potrzeby)? Czy raczej chcesz płacić tylko za wykonanie konkretnej usługi, która jest ci faktycznie potrzebna? Wspólnota Mieszkaniowa też powinna mieć taki wybór.

    Dlatego w usłudze Gospodarz Domu gwarantujemy, że Wspólnota zapłaci tylko za usługi, które są jej potrzebne i są naprawdę na jej rzecz wykonywane. Nie pobieramy pieniędzy za „coś” co może się przydać, lecz fakturujemy tylko wykonaną pracę. Bo taka umowa jest po prostu uczciwa.

  • Co będę miał z tego, że moja Wspólnota zatrudni Gospodarza Domu?

    Dla Właściciela lokalu najbardziej zauważalnym efektem zatrudnienia Gospodarza Domu będzie to, że jego mieszkanie stanie się więcej warte na rynku nieruchomości. Przyjrzyjmy się temu na chłodno:

    Administrator nieruchomości dla przeciętnego mieszkańca, to ktoś zupełnie obcy. Można zadzwonić do administracji, zgłosić usterkę, poskarżyć się na jakąś niedogodność, uzyskać saldo własnych wpłat i właściwie to wszystko.

    Prawie nikomu nawet przez myśl nie przechodzi, że takie zachowawcze (zwykłe) administrowanie negatywnie wpływa na wartość nieruchomości (jako całości, a w konsekwencji na wartość poszczególnych mieszkań). Bo zwykła administracja dba o zachowanie sprawności technicznej budynku (usuwa awarie, naprawia uszkodzenia) i realizuje remonty na zlecenie Zarządu. Robi co trzeba, ale bez nadmiernego angażowania się Bo Wspólnota płaci abonament, a angażując się trzeba wykonać dodatkową robotę w ramach tych samych pieniędzy.

    Co zatem zmienia administrowanie w standardzie Gospodarz Domu? Otóż, podobnie jak w zwykłym administrowaniu utrzymanie podstawowej sprawności technicznej budynku i wykonywanie comiesięcznych standardowych czynności administracyjnych jest tak samo realizowane jak w zwykłym administrowaniu tyle, że za mniejszą kwotę abonamentu. Ale sprawa zupełnie inaczej przedstawia się w przypadku wszystkich innych, dodatkowych prac.

    W interesie Gospodarza Domu jest zarabianie na wykonania modernizacji, napraw i innych usług, które wpływają na podniesienie standardu nieruchomości. Bo ma płacone za każdą dodatkową usługę zamówioną przez Zarząd Wspólnoty. Nie odbywa się to jednak tak po prostu. Aby zdobyć zlecenie Gospodarz musi uzasadniać przeprowadzanie remontów. Dlatego musi wyszukać bardzo korzystne oferty. Musi udowodnić, iż proponowane rozwiązanie przyniesie wymierny efekt. Musi się bardziej starać, bo nie zarobi. Czyli Gospodarz Domu podobnie jak Właściciel będzie dążył, by w ramach posiadanego budżetu, przeprowadzić na budynku jak najwięcej pożytecznych modernizacji. 

    Dlatego pod okiem Gospodarza Domu usterki są naprawiane szybciej, a to zmniejsza ilość awarii (mniejsze są zatem koszty napraw awarii). Remonty podnoszące wartość nieruchomości są robione taniej. W dodatku w taki sposób, aby Właściciele widzieli efekty w postaci większej estetyki budynku i jego otoczenia.

    Im bardziej zadbany i estetyczny budynek, tym wyższa cena mieszkania i więcej osób, które chętniej je odkupią!

Załatwione sprawy

Twoje Sprawy są rejestrowane w specjalnym systemie CRM i zawsze są rozpatrywane. Możesz zgłosić problem/sprawę SMS'em, emailem, przez www lub telefonicznie

Więcej za mniej

Masz gwarantowane rozważne wydatkowanie środków Wspólnoty, bo Gospodarz musi proponować przemyślane rozwiązania problemów, aby dostać dodatkowe zlecenia

Ochrona majątku

Wartość Twojego mieszkania rośnie i łatwiej znajdziesz na nie kupca, bo Gospodarz zarabia tylko wtedy, gdy dobrze dba o cały budynek i o kondycję finansową Wspólnoty

Podoba Ci się idea Gospodarza Domu?

Zadzwoń do nas:

Siedziba

POLBEST Zarządzanie Nieruchomościami Sp. z o.o.
ul. Grójecka 194 lok. 145 (klatka 4 piętro 2)
02-390 Warszawa

Zadzwoń do nas

Tel.: +48 696 94 94 95
Tel./fax: +48 22 668 54 72

Godziny Pracy

Pon - Pią, 9:00 - 16:00

E-mail

zgloszenia@polbest.waw.pl